Planujesz rezygnację z faktur w sieci Play, otrzymywanych pocztą na rzecz faktur elektronicznej? Poniżej wszystko, co powinieneś wiedzieć o korzystaniu z usługi.
E-faktura jest coraz bardziej popularna wśród polskich operatorów komórkowych. Nie inaczej jest również w sieci Play, która zachęca swoich klientów do korzystania z tego wygodnego i praktycznego sposobu rozliczania z operatorem za usługi telekomunikacyjne.
Do niewątpliwych zalet faktury elektronicznej możemy zaliczyć:
- wygodną formę dokumentu, wygenerowanego w postaci popularnego pliku PDF,
- faktura elektroniczna jest traktowana za równorzędny dokument w stosunku do zwykłej, tradycyjnej papierowej faktury,
- wystawianie e-faktury i wszelkie jej korekty są bezpłatne dla klienta,
- klient może bezpłatnie pobrać w każdej chwili e-fakturę, korzystając z serwisu Play24,
- e-faktura jest dostępna przez okres 13 miesięcy od chwili jej udostępnienia na stronie Play24.
Aktywację e-faktury w Play możemy dokonać w następujący sposób:
- poprzez serwis Play24, na stronie „Pakiety i usługi”, w zakładce „Usługi finansowe”,
- poprzez wysłanie bezpłatnej wiadomości SMS na nr 80200, w treści wpisując swój adres mailowy. Następnie należy postępować zgodnie z treścią wiadomości SMS otrzymanych od operatora Play,
- poprzez tradycyjną korespondencję listowną, wysyłając wniosek na adres operatora.
Aktywacja usługi e-faktury następuje od kolejnego okresu rozliczeniowego, po ówczesnej rejestracji zgody o uruchomienie opcji na koncie abonenckim klienta. Dezaktywacja usługi z kolei następuje analogicznie od następnego cyklu rozliczeniowego, następującego po zarejestrowaniu chęci rezygnacji z opcji na koncie abonenckim klienta. Warto pamiętać, że dezaktywacja dotyczy wszystkich nr klienta, dla których wystawiana była e-faktura. Ponadto klient traci wszystkie zniżki i benefity, które otrzymał w zamian za aktywację tej usługi.
Dezaktywacja usługi e-faktury może nastąpić poprzez :
- wyłączenie tej opcji w Play24,
- wysłanie pisemnej dyspozycji na adres operatora.