Jak odblokować połączenia wychodzące w Play mimo niezapłaconej faktury?

2014-10-17 13:47:34

Bywa, że niezapłacona faktura za telefon to problem, który wcale nie wynika z braku środków. Często po prostu zapominamy o wysłaniu przelewu za abonament, przypominając sobie o tym po terminie. Zwykle skutkuje to blokadą połączeń wychodzących. Jak sobie z tym poradzić w sieci Play?

W standardowej praktyce telekomunikacyjnej klient sieci otrzymuje z wyprzedzeniem informację o tym, że powinien opłacić fakturę. Tak samo dzieje się w Play. Sieć wysyła do abonenta informację o konieczności uiszczenia opłaty albo mailem albo listownie. Do tego dochodzą także przypomnienia wysyłane SMS-em. W takiej sytuacji klient z wielu stron jest informowany o wymogu zapłaty faktury. To jednak wcale nie oznacza, że zawsze musi o tym pamiętać. Bardzo często przecież jesteśmy zajęci zupełnie innymi sprawami, a kwestia zapłacenia faktury za telefon gdzieś nam umyka.

Wielu z nas na pewno miało to doświadczenie, że przypomniało sobie o konieczności opłacenia faktury po terminie. Niestety, jeśli dostarczyciel usług telekomunikacyjnych nie otrzyma należnej kwoty w terminie, to po pewnym czasie decyduje się na zablokowanie połączeń wychodzących. Oznacza to po prostu, że nie możemy już do nikogo zadzwonić. Zwykle orientujemy się, że jest jakiś problem dlatego, że właśnie nie możemy zadzwonić do znajomego lub do rodziny.

Taka blokada na połączenia wychodzące można stanowić dość duży problem dla klienta. Zakładając, że zapomniał on po prostu o opłaceniu faktur, klient może zwyczajnie potrzebować telefonu, ale nie jest w danej chwili w stanie zrealizować płatności. Co robić w takiej sytuacji? Czy musimy pogodzić się z brakiem telefonu do momentu opłacenia faktury? Czy jest może jakieś rozwiązanie?

W przypadku użytkowników sieci Play istnieje bardzo praktyczne rozwiązanie pozwalające na odblokowanie połączeń wychodzących. Aby to zrobić, wystarczy zadzwonić do Biura Obsługi Klienta na numer *500. Na ten numer dzwonimy, jeśli mamy pod ręką telefon sieci Play. Jeśli mamy telefon w innej sieci, to dzwonimy wtedy pod numer 790 500 500.

Po rozmowie z konsultantem blokada zostanie zdjęta na okres 7 dni. Ostatecznie więc możemy korzystać z tych kilku dni rozmów, mimo tego że jeszcze nie opłaciliśmy faktury. Trzeba pamiętać, że blokady nie można zdjąć dwa razy. Zostanie ona ostatecznie zdjęta dopiero wtedy, kiedy na konto operatora wpłyną pieniądze za fakturę.

Warunkowe odblokowanie może okazać się bardzo pomocne i dlatego dobrze wiedzieć, jak z niego skorzystać.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam