Masz problemy z usługami dostarczanymi przez operatora telefonii? Poznaj zasady zgłaszania reklamacji. Przybliżamy je na przykładzie sieci Orange.
Każdy klient, który jest niezadowolony z usług operatora telefonii komórkowej, także Orange, ma możliwość złożenia reklamacji. Warto znać zarówno możliwe sposoby przekazania swoich zażaleń, jak i samą procedurę przyjmowania zgłoszenia.
Po pierwsze, reklamację w Orange możemy złożyć poprzez Internet, wykorzystując do tego specjalny formularz, dostępny po zalogowaniu się do własnego konta telefonicznego online. W ten sposób możemy zareklamować zarówno usługę dotyczącą telefonu komórkowego, jak i stacjonarnego.
Ponadto reklamację możemy również złożyć drogą telefoniczną, poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. Można tego dokonać, wybierając z klawiatury lub z ekranu swojego telefonu nr *100 lub 510100100. W przypadku kontaktu z numeru stacjonarnego, aby połączyć się z BOK, należy wybrać nr 801505505.
Oczywiście, aby złożyć reklamację, wystarczy również osobiście udać się do najbliższego salonu Orange. Ponadto możemy również wysłać pismo z reklamacją, korzystając z faksu lub przekazać ją metodą tradycyjną - za pomocą zwykłego listu nadanego w pobliskiej placówce Poczty Polskiej.
Termin zgłoszenia reklamacyjnego uzależniony jest o sposobu złożenia reklamacji. W przypadku kontaktu telefonicznego – liczy się odebranie zgłoszenia reklamacyjnego od konsultanta. W przypadku zgłoszenia mailowego, faksem, lub listem zwykłym – będzie to dzień otrzymania przez Orange pisma. W sytuacji, kiedy osobiście składamy reklamację, za datę wpłynięcia uznaje się chwilę przyjęcia jej przez pracownika punktu.
Odpowiedź na zgłoszenie klient otrzyma w terminie nie dłuższym niż 30 dni kalendarzowych. Warto pamiętać, iż bieg 30–dniowego terminu na rozpatrzenie reklamacji zaczyna się następnego dnia po wpłynięciu skargi.