Korzystanie z usług telekomunikacyjnych wiąże się z posiadaniem określonego numeru. W pewnym momencie jego zmiana może być dla nas problemem, ale na szczęście można przenieść go nawet do nowego operatora.
W pewnym momencie praktycznie każdy użytkownik usług telekomunikacyjnych staje przed dylematem: czy kontynuować umowę z danym operatorem, czy przenieść się do innej sieci, by korzystać z atrakcyjniejszych warunków. Jednym z argumentów za tym pierwszym rozwiązaniem jest możliwość pozostania przy obecnym numerze telefonu i szybsze załatwienie wszelkich formalności. Nie wszyscy jednak wiedzą, że numer można przenieść także do innych sieci i korzystać z niego bez żadnych przeszkód, już na nowych warunkach.
Możliwość przeniesienia numeru przysługuje każdemu abonentowi, który zdecyduje się na zmianę operatora na takiego, który świadczy usługi w danym kraju (dla numerów niegeograficznych) lub na tym samym obszarze geograficznym (dla numerów geograficznych). Oznacza to, że w przypadku działających w Polsce operatorów, przeniesienie numeru nie będzie stanowiło żadnego problemu.
W celu przeniesienia numeru musimy zgłosić taką chęć swojemu nowemu operatorowi. W jego placówce składamy stosowny wniosek i oświadczenie o świadomości ewentualnych konsekwencji związanych z rezygnacją z usług poprzedniego operatora. Możemy także udzielić pełnomocnictwa nowemu operatorowi, który dokona wszelkich niezbędnych formalności w celu przeniesienia numeru. Oczywiście możemy też przeprowadzić wszystkie czynności samodzielnie, jednak będzie oznaczała to pewne trudności i konieczność poświęcenia czasu. Jeśli wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, a poprzedni operator nie wystosuje żadnych roszczeń, będziemy mogli cieszyć się z usług nowej sieci, a jednocześnie z zachowania posiadanego już wcześniej numeru.
Cały proces przeniesienia numeru nie powinien trwać więcej niż jeden dzień, o ile nasza poprzednia umowa abonencka wygasła lub została rozwiązana. Zazwyczaj całość nie zajmuje jednak więcej niż kilka godzin, a o fakcie zakończenia procesu przeniesienia numeru zostaniemy poinformowani telefonicznie, SMS-owo lub mailowo (w zależności od preferencji, jakie wyrazimy we wniosku).