Jak skutecznie reklamować usługi telekomunikacyjne?

2014-09-26 16:54:22

Skuteczna reklamacja usług telekomunikacyjnych nie jest wcale wymagającym zadaniem. Wystarczy posiadać trochę podstawowej wiedzy i być zdeterminowanym, aby walczyć o swoje prawa.

Reklamacja w przypadku usług telekomunikacyjny to nic innego jak poinformowanie naszego operatora o tym, że pojawiły się pewne nieprawidłowości w świadczeniu tychże usług. Reklamację można składać na trzy sposoby:

  • ustnie,
  • pisemnie,
  • w formie elektronicznej.

Składając reklamację ustnie, powinniśmy otrzymać na piśmie potwierdzenie, że pracownik operatora przyjął zgłoszenie. W przypadku dwóch pozostałych form operator ma obowiązek potwierdzenia przyjęcia naszej reklamacji w ciągu 14 dni. Trzeba pamiętać, że operator nie jest zobowiązany potwierdzać przyjęcia naszej reklamacji, jeśli udzieli nam na nią odpowiedzi w ciągu tych 14 dni.

Użytkownik ma prawo złożyć reklamację swojemu operatorowi w czasie do 12 miesięcy od zakończenia świadczenia usługi. Reklamację możemy wnieść w określonych w ustawie sytuacjach. Należą do nich:

  • nieprawidłowe obliczenie należności za usługę telekomunikacyjną,
  • niewykonanie lub nienależyte wykonanie określonej usługi,
  • niedotrzymanie terminu rozpoczęcia usług,
  • niedotrzymanie terminu podpisania umowy na Internet.

Jeśli chcemy być skuteczni w naszej reklamacji, to powinniśmy zadbać o to, aby zawierała ona wszystkie wymagane elementy. Taka troska pozwoli nam na maksymalne przyspieszenie procesu i sprawi, że nie będzie żadnego pretekstu do zakwestionowania reklamacji. Niezbędne komponenty reklamacji usługi telekomunikacyjnych to nasze imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer ewidencyjny z umowy telekomunikacyjnej, dokładne określenie przedmiotu reklamacji lub okresu a także zarysowanie okoliczności, które reklamację uzasadniają. Ponadto, niezbędne są informacje na temat daty zawarcia umowy, wysokości odszkodowania, numeru konta na które odszkodowanie ma być wpłacone, a także nasz podpis.

Trzeba pamiętać, że operator ma 30 dni na to, aby udzielić nam odpowiedzi na reklamację. Odpowiedź może być pisemna bądź elektroniczna.

Podsumowując, reklamację usług telekomunikacyjnych możemy złożyć w łatwy sposób, stosując się do wyżej przedstawionych zasad.

Arkadiusz Wojciechowski

Słownik finansowy
Kalkulatory

Szukasz kredytu gotówkowego? Chcesz zaoszczędzić? A może nowa inwestycja się kroi? Z nami wszystko przekalkulujesz!

Sprawdzam