Trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie bez dostępu do telefonów komórkowych i usług telekomunikacyjnych. Co jednak zrobić w sytuacji, gdy w wyniku różnych okoliczności dojdzie do przerwy w świadczeniu tych usług.
Ogromna ilość osób korzystających z usług telekomunikacyjnych uzmysławia, jak dużym udogodnieniem jest możliwość komunikowania się na odległość z wykorzystaniem różnych form, czy to rozmów telefonicznych, czy SMS-ów lub komunikatorów internetowych. Nietrudno też wyobrazić sobie, jak bardzo mogłoby skomplikować się nasze życie w sytuacji, gdy korzystanie z powyższych usług zostałoby uniemożliwione. W praktyce zdarzają się jednak sytuacje, kiedy dochodzi do przerw w świadczeniu sług telekomunikacyjnych. Co wówczas robić?
Przede wszystkim sam fakt wystąpienia przerwy warto zgłosić operatorowi, gdyż istnieje szansa, że przerwa jest wynikiem drobnej awarii, którą można szybko naprawić. Jeśli jednak problem jest poważniejszy, nie musimy tylko czekać z założonymi rękami na jego rozwiązanie, aby następnie zapomnieć o całej sytuacji. Zgodnie z prawem możemy bowiem liczyć na odszkodowanie za każdy dzień przerwy w świadczeniu usług telekomunikacyjnych.
Regulamin i cały proces dochodzenia odszkodowania jest zwykle określany w umowach abonenckich. Operatorzy zobowiązują się w takich przypadkach do zwrotu 1/30 opłaty abonamentowej za każdy dzień przerwy. Taki ryczałtowy model odszkodowania sprawia, że dochodzenie swoich praw jest łatwiejsze i jeśli przerwa rzeczywiście miała miejsce, nie powinniśmy mieć problemów z otrzymaniem rekompensaty.
Może jednak dojść też do sytuacji, w której przerwa w świadczeniu usług naraziła nas na straty, np. z tytułu wykonywanego zawodu. Warto wtedy zgłosić się do operatora z reklamacją, w której określimy zakres poniesionych strat. W ten sposób możemy uzyskać odszkodowanie, które pokryje straty lub też inną formę rekompensaty (np. rabat na abonament).
Podpisując umowę z operatorem, otrzymujemy potwierdzenie, w którym zobowiązuje się on do świadczenia określonych usług. Każda przerwa w realizacji wytycznych umowy uprawnia nas do dochodzenia swoich praw i otrzymania zwrotu proporcjonalnej części poniesionych kosztów na poczet usługi, która nie została zrealizowana.