Bank Pocztowy wraca do sprawdzonych pomysłów i ponownie wprowadza darmowy ROR. Teraz bank znowu będzie aktywnie walczył o klientów i zapowiada ambitny plan otwarcia 1,5 mln rachunków do końca 2017 roku.
Zmiana cennika nie wyszła Bankowi Pocztowemu na dobre, co wyraźnie odzwierciedlają dane. O ile w zeszłym roku bank prowadził 848 tys. rachunków osobistych, to w II kwartale bieżącego roku liczba ROR-ów spadła do 796 tys. Wzrosła za to ilość aktywnych kart debetowych z 144 tys. do 183 tys.
Zawirowania z cennikiem
Zmiana cennika w Banku Pocztowym nastąpiła jesienią roku 2013. Od tamtego czasu bezpłatne konto przysługiwało tylko klientom, którzy zdecydowali się na kartę debetową i dokonali za jej pomocą transakcji na minimum 300 zł. W przeciwnym wypadku za kartę trzeba było zapłacić 5 zł. Tak samo, jak za prowadzenie rachunku.
Warto zauważyć, że do chwili zmiany cennika Bank Pocztowy należał do czołówki instytucji finansowych, które najdynamiczniej zwiększały liczbę otwieranych ROR-ów. Zostało to nie tylko zahamowane, ale przede wszystkim nastąpił spadek aż o 52 tys. prowadzonych już rachunków.
ZawszeDarmowe w ofensywie
Aby odwrócić niekorzystną tendencję spadkową, Bank Pocztowy wprowadził do oferty nowe Konto ZawszeDarmowe, które w założeniu będzie już zawsze bezpłatne. Posiadacze tego rachunku mogą korzystać z 5 tys. darmowych bankomatów, a jeśli ktoś uzna to za niewystarczające, może za 5 zł uzyskać dostęp do wszystkich bankomatów w Polsce i za granicą.
Atutem Banku Pocztowego jest duża ilość placówek pocztowych (ponad 8 tys.). Można w nich wypłacać pieniądze bez żadnej prowizji. Konto ZawszeDarmowe to również możliwość skorzystania z usługi dostarczenia gotówki do domu przez listonosza. O ile wcześniej taka możliwość przysługiwała każdemu klientowi za darmo raz w miesiącu, teraz trzeba za to zapłacić 5 zł.
Bez zmian pozostała opłata za kartę debetową – również 5 zł. Tak jak dotąd, będzie można jej uniknąć, dokonując transakcji bezgotówkowych na minimum 300 zł.
Ambitne plany
Bank Pocztowy nie tylko zmienił cennik i wprowadził nowe konto, ale również ogłosił bardzo ambitny plan. Do końca roku 2017 chce otworzyć 1,5 mln rachunków osobistych. To jednak nie wszystko. Bank chce zaproponować swoim klientom szersze korzystanie z bankowości elektronicznej oraz wsparcie nowoczesnego Call Center.
W ogłoszonym w czerwcu br. komunikacie bank informuje również o planach poszerzenia swojej oferty o produkty inwestycyjne, chcąc zyskać w ten sposób dodatkowe 500 mln zł. Na pewno konkurencja z dużą uwagą będzie śledziła realizację tych planów.