Irytują Cię ciągle przesyłane SMS-y reklamowe, jaki dostajesz od operatora? Spamowi na telefon możesz powiedzieć: nie. Wystarczy, że wycofasz zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Sprawdź, jak to zrobić.
Wielu użytkowników telefonii komórkowej na co dzień doświadcza problemu, jakim jest różnego rodzaju spam. Spam to termin, który zwykle kojarzy nam się z komputerami i otrzymywaniem dużej ilości niechcianych informacji mailowo, ale przecież tak naprawdę spam możemy otrzymywać także innymi drogami komunikacji elektronicznej – np. na telefon.
W pewnym momencie możemy mieć dość otrzymywania niechcianych wiadomości tekstowych, a także telefonów reklamowych od operatora. Dla niejednego z nas taka sytuacja jest bardzo irytująca. Odczytywanie co chwilę SMS-ów o nowej promocji czy odbieranie połączeń z call center od telemarketerów, którzy próbują nas przekonać do zmiany taryfy lub zakupu nowego modelu telefonu, to nic przyjemnego. Na dodatek zwykle takie połączenia nawiązywane są z klientem z ukrytych ub nieznanych numerów, więc nawet nie można ich ignorować, bo nigdy nie wiadomo, czy przypadkiem nie dzwoni do nas ktoś z ważną wiadomością. Jeśli należymy do grona tych osób, które nie lubią takiego bombardowania informacjami marketingowymi, wcale nie jesteśmy bezbronni.
Niewielu z nas wie, że podpisując umowę z operatorem, często w jej ramach wyrażamy zgodę na przesyłanie informacji marketingowych. Czy po podpisaniu umowy możemy wycofać naszą zgodę? Odpowiedź brzmi: tak. Niestety większość osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma taką możliwość. A przecież wystarczy jeden telefon na infolinię lub pismo wystosowane do naszego operatora, w którym poinformujemy go, że chcemy wycofać naszą zgodę na kontakty telefoniczne i SMS-owe w celach marketingowych. Najlepiej jest najpierw sprawdzić, w jaki dokładnie sposób u naszego operatora wygląda procedura wycofywania zgody. Jest to dobre rozwiązanie, które z pewnością uprzyjemni nam korzystanie z telefonu.
Praktyczne konsekwencje wycofania zgody na przesyłanie do nas informacji reklamowych będą na pewno bardzo pozytywne. Po pierwsze, nigdy więcej wiadomości tekstowych próbujących przekonać nas, że możemy coś wygrać i zyskać. Po drugie, nigdy więcej telefonów od telemarketerów, które w ostatnim czasie stają się coraz częstsze. Jednym słowem taki krok przynosi ze sobą szereg korzyści, które z pewnością nie pozostaną niedocenione przez większość użytkowników telefonów.