Czasami konieczne jest wyłączenie poczty głosowej, którą zwykle operator telefonii komórkowej aktywuje w momencie rozpoczęcia korzystania z jego usług przez nowego klienta. Jak może tego dokonać posiadacz telefonu w sieci Orange?
Z pocztą głosową jest ten problem, że choć to wynalazek, który ma nam pomagać, to w praktyce poczta często utrudnia życie i naraża nas na zupełnie niepotrzebne koszty. Doświadczyliśmy tego pewnie nieraz, kiedy dzwonimy do jakiejś osoby. Wybieramy numer telefonu i czekamy na rozmowę. W pewnej chwili włącza się poczta. My oczywiście nie mamy żadnej intencji nagrywania się na pocztę głosową automatyczną sekretarkę, ale nasze impulsy lecą. Zanim zareagujemy i wyłączymy rozmowę, rezygnując z połączenia, to kilka impulsów zostanie wykorzystanych. Takie doświadczenie ma za sobą pewnie każdy użytkownik telefonii komórkowej.
Oczywiście poczta głosowa w swoich założeniach to usługa praktyczna i przydatna. Z jej pomocą mamy mieć możliwość nagrania komunikatu, nawet jeśli nasz rozmówca nie jest obecnie osiągalny. Ma to ogromne znaczenie w wielu sytuacjach. Praktyka użytkowania telefonów komórkowych pokazuje jednak, że coraz częściej z tej możliwości po prostu rezygnujemy. Zamiast nagrywania naszych wiadomości wybieramy wysłanie SMS-a lub po prostu zadzwonienie do kogoś po raz kolejny – trochę później. Jest to oczywiście równie efektywne, choć czasami poczta głosowa jest lepszym rozwiązaniem. Ogólnie wiedza o tym, jak pocztę głosową wyłączyć, staje się wiedzą podstawową.
Jeśli mamy telefon w sieci Orange, to pocztę głosową możemy wyłączyć na dwa sposoby. Pierwszy z nich to skorzystanie ze strony internetowej Orange On-line. Logujemy się na nasze konto i znajdujemy zakładkę Poczta Głosowa. Znajduje się ona w kategorii połączenia. Tam po prostu ją dezaktywujemy. W sytuacji, gdy nie mamy dostępu do Internetu, pocztę głosową możemy wyłączyć, dzwoniąc pod nr *500. Po wykonaniu telefonu pod ten numer należy postępować zgodnie ze wskazówkami głosowymi. W przypadku obrania właśnie tej metody wyłączenia poczty głosowej trzeba mieć w pamięci, że płacimy za całą rozmowę zgodnie z cennikiem. Taki proces nie trwa jednak zbyt długo.
Widać wyraźnie, że posiadacze telefonów w Orange nie mają wielkich problemów z dezaktywacją poczty głosowej w swoich telefonach. Kilka ruchów i już nie musimy męczyć się z tą usługą, jeśli nie jest nam ona do niczego przydatna.