Jak ważny jest właściwy dobór konta dla firmy, wie każdy przedsiębiorca. Jak jednak wybrać konto dla firm z kręgu internetowego biznesu?
Podjęcie decyzji o założeniu własnej firmy nie jest wcale takie łatwe. Wielu osobom własny biznes kojarzy się w wysokimi kosztami, trudnościami organizacyjnymi oraz z dużym ryzykiem. W pewnym sensie jest to prawda. O wiele łatwiej założyć firmę internetową. Do tego przedsięwzięcia wystarczy często kilkaset złotych. Łatwiej jest też firmie internetowej uzyskać ulgi w ZUS i US, o wiele łatwiej też kierować firmą internetową. Nie oznacza to oczywiście, że osoba decydująca się na internetowy biznes nie będzie mieć żadnych problemów.
Internetowy biznes nie wymaga ani posiadania lokalu, ani zatrudnienia pracowników na umowy o pracę. Najczęściej właściciel takiej firmy jest dla siebie szefem i pracownikiem. Utrzymanie serwera i domeny to koszt rzędu 200–250 zł rocznie. Jeżeli chodzi o oprogramowanie, można skorzystać z darmowych skryptów, poza tym dostępne są przeróżne systemy portalowe, sklepy internetowe itd. Istnieją też serwisy, które za niewielką opłatą obsługują płatności internetowe. Takie rozwiązanie jest dla firmy bardzo dużym ułatwieniem.
Każda firma, również internetowa, musi mieć założone konto bankowe, na które wpływają środki finansowe oraz z którego dokonywane są wszelkiego rodzaju płatności. Najlepiej założyć takie konto w banku internetowym lub specjalizującym się w obsłudze firm, np. FM Banku lub Idea Banku. Idea Bank zajmuje się przede wszystkim interesami firm, najłatwiej tam o kredyty nawet dla początkujących. Bank ten ma najkorzystniejsze oferty dla przedsiębiorców. Jeżeli przedsiębiorcy znajdą korzystniejszą ofertę kont dla firm w tradycyjnych bankach posiadających w swojej ofercie konta internetowe, to oczywiście mogą z takiej oferty skorzystać.
Również dla firmy internetowej bardzo ważny jest koszt utrzymania konta, dlatego należy zwracać szczególną uwagę na opłaty z tym związane; np. ile kosztuje przelew internetowy wewnętrzny i zewnętrzny, ile trzeba zapłacić za prowadzenie konta, za przelewy zagraniczne, za korzystanie z bankomatów czy korzystanie z kart płatniczych. Wybór korzystnego konta jest dla każdej firmy bardzo ważny, a to dlatego, że zmiana konta firmowego jest zdecydowanie trudniejsza niż zmiana konta osobistego. Przedsiębiorstwo zazwyczaj powiązane jest z wieloma kontrahentami, ZUS i US itp. Jeżeli zmienia konto bankowe, musi wszystkich powiadamiać. Wymaga to również wielu innych zabiegów organizacyjnych, dlatego tak ważny jest wybór konta bankowego. Przedsiębiorca unika dodatkowych kosztów. Łatwiej też kierować finansami firmy z konta właściwie dobranego, przeznaczonego dla konkretnej branży.
Księgowość firmy internetowej jest prosta w prowadzeniu i również ją można załatwić przez Internet. Są w Internecie firmy zajmujące się tego rodzaju działalnością, które bez problemów poprowadzą księgowość małej internetowej firmy.