Sprawdzamy, w jakim tempie możemy liczyć na wypłacenie odszkodowania z AC, mając wykupioną polisę autocasco w Liberty Direct.
Właściciele samochodów, wybierając odpowiednią polisę autocasco, kierują się nie tylko zakresem ochrony, ale także czasem oczekiwania na wypłatę odszkodowania. Wbrew pozorom jest to kwestia bardzo istotna, ponieważ wpływa na to, jak szybko uda nam się naprawić szkodę. W rzeczywistości jest tak, że samochód służy nam do wielu ważnych rzeczy (np. do dojeżdżania do pracy). W efekcie szkoda uniemożliwiająca jego używanie oznacza dla nas problem czysto pragmatyczny. Im szybciej otrzymamy odszkodowanie z naszego AC, tym szybciej uda nam się naprawić zaistniałą szkodę.
W polskim prawie ustalony został maksymalny termin wypłaty odszkodowania i wynosi on 30 dni od momentu zgłoszenia szkody przez ubezpieczonego. Trzeba pamiętać jednak, że ten termin może ulec wydłużeniu. Najczęściej dzieje się tak w sytuacjach, w których okoliczności zdarzenia są niejasne i pojawiają się wątpliwości co do podpadania szkody pod zakres ochrony danej polisy. Jeśli takowe trudności się pojawią, to ubezpieczyciel jest zobowiązany poinformować nas o tym.
Jak w świetle ustawowych 30 dni przedstawia się szybkość wypłaty odszkodowania w Liberty Direct? Mówiąc krótko: znakomicie. Towarzystwo ubezpieczeniowe, w którym możemy oprócz polisy autocasco zakupić także OC i ubezpieczenie assistance, legitymuje się świetnymi statystykami na tym polu. W 82 proc. spraw wypłatę odszkodowania udaje się uregulować w ciągu 7 dni. Czas likwidacji w przypadku 56 proc. spraw trwa z kolei tylko 5 dni. Co ciekawe, w aż 20 proc. szkód likwidacja, czyli czas od telefonicznego zgłoszenia do przedstawienia decyzji o wypłacie odszkodowania to jedyne 3 dni. Wyniki prezentują się naprawdę imponująco.
Analizując je, trzeba zwrócić uwagę na to, że likwidatorom Liberty Direct tylko 18 proc. spraw zajmuje więc niż 7 dni. Wydłużenie okresu powyżej chlubną średnią na poziomie 82 proc. wynika zwykle z niedopatrzeń klientów oraz zaangażowania osób trzecich. Mamy w tym miejscu na myśli przede wszystkim warsztaty samochodowe. Jeśli klient wybiera opcję rozliczenia gotówkowego, to samo załatwia sprawy z warsztatem. Liberty Direct wypłaca mu odszkodowanie po akceptacji kosztorysu wystawionego w warsztacie, czyli w takiej sytuacji szybkość decyzji jest uzależniona od szybkości działania i obłożenia samego warsztatu.