Reklama

Artykuł

Obraz wprowadzający do artykułu

Oddziały PKO BP będą jeszcze nowocześniejsze

konta osobiste

PKO BP stawia kolejny krok na drodze unowocześnienia swoich oddziałów, by mogły podwyższanym standardom obsługi klienta.

PKO Bank Polski, czyli największy bank w naszym kraju, podejmuje stałe działania modernizacyjne, które mają sprawić, że jego oddziały będą jeszcze przyjaźniejsze dla użytkowników. W ostatnich latach cały proces nabrał sporej dynamiki. W latach 2012-2013 zmodernizowano ponad 200 placówek, które oferują klientom najwyższe standardy obsługi.

Pierwszą i z pewnością najbardziej zauważalną zmianą jest likwidacja boksów kasowych. Usunięto je z 80 proc. oddziałów. W efekcie obsługa gotówkowa przebiega w przyjemniejszych warunkach, na siedząco i z wykorzystaniem nowoczesnych dyspenserów kasjerskich.

Kolejną zmianą w obrazie oddziałów PKO BP są systemy zarządzania ruchem klientów. Dzięki właśnie temu rozwiązaniu kierowanie klientów do odpowiednich stanowisk obsługi jest bardziej uporządkowane i szybsze. Chcąc być bardziej elastycznym bankiem, PKO BP od początku 2014 roku postawił także na uniwersalizację stanowisk. Pilotażowy projekt tego rodzaju wystartował w tych oddziałach, w których do tej pory stanowiska dzieliły się na transakcyjne i doradcze.

Modernizacja oddziałów PKO BP oznacza również wprowadzenie do nich szeregów nowoczesnych urządzeń samoobsługowych. W efekcie następuje wymiana starych bankomatów, a w oddziałach, które cechują się dużą transakcyjnością, wprowadzane są nowe bankomaty. Ostatnie dwa lata przyniosły wymianę ponad 500 starych urządzeń. PKO BP pracuje również systematycznie, aby zwiększyć zasięg swoich bankomatów. W tej chwili ma ich 3080 sztuk i jest pod tym względem liderem na polskim rynku.

Kierunek zmian to samoobsługa. W rezultacie w oddziałach PKO BP pojawia się coraz więcej wpłatomatów. Przez ostatnie 16 miesięcy przybyło ich aż 307 sztuk. Są one instalowane w oddziałach i poza nimi. Dzięki zastosowaniu tego sprzętu operacje wpłat są znacznie szybsze. W 2013 roku bank wprowadził także nowe urządzenia samoobsługowe o nazwie opłatomatów. Można z ich pomocą wpłacać pieniądze na konto określonej instytucji. Dodatkowo unowocześniono park wrzutni gotówkowych.

Dzięki wyżej opisanym zmianom oddziały PKO BP stają się o wiele bardziej nowoczesne i efektywne. Klienci mogą być obsłużeni znacznie szybciej, a gros operacji są w stanie wykonać samemu. W połączeniu z odmłodzoną estetyką wszystkie zmiany w oddziałach prezentują się bardzo pozytywnie.

Reklama