Nadzór nad wydatkami jest ważnym elementem codziennego życia. Podobnie jest z kontrolą opłat poniesionych w ramach usług telekomunikacyjnych, ale jak sprawdzić stan konta w T-Mobile? Możliwości jest kilka.
Chociaż coraz więcej osób przekonuje się do podpisania umów abonamentowych z operatorem, to jednak grono zwolenników cyklicznych doładowywań kont telefonicznych dalej jest spore. Naturalnie - ma to swoje wady i zalety. Jedną z tych drugich jest brak możliwości otrzymania rachunków opiewających na gigantyczne kwoty, a także możliwość sprawdzenia, ile pieniędzy z konta już wydaliśmy na rozmowy. Chyba nikt nie lubi niespodzianek otrzymywanych w rachunku telefonicznym.
T-Mobile również posiada szereg usług, dzięki którym można mieć pełną kontrolę nad saldem swojego konta.
Stan konta na życzenie
Użytkownik może sprawdzić stan konta T-Mobile przez telefon w każdej dogodnej dla siebie chwili, o ile tylko znajduje się w zasięgu sieci. Możliwości są dwie:
- kod ekspresowy
Szybszą i łatwiejszą jest wprowadzenie na klawiaturze telefonu kodu ekspresowego *101# oraz zatwierdzenie zieloną słuchawką. W odpowiedzi, na telefon przychodzi SMS z aktualnym stanem konta oraz datą jego wygaśnięcia. Koszt usługi wynosi 4 grosze z VAT.
- infolinia
Równie dobrze sprawdza się zadzwonienie na infolinię pod numerem *9602, gdzie cena za minutę rozmowy jest zgodna z aktualnie posiadanym cennikiem.
Kiedyś te usługi były darmowe. W obecnych czasach wprowadzono niewielką opłatę, głównie po to, by przekonać użytkowników do korzystania z Internetu. Na oficjalnej stronie T-Mobile można dokonać jednorazowej rejestracji numeru, po czym sprawdzać saldo przez prywatne konto w serwisie. Niestety, usługa na nic się nie zda, jeśli użytkownik nie posiada w danym momencie dostępu do sieci.
Usługa SMS Cykliczny
W ramach T-Mobile na kartę możliwe jest aktywowanie usługi SMS Cykliczny. Co dwa tygodnie, do momentu odwołania, będzie przychodziło powiadomienie o aktualnym stanie konta, wykupionych pakietach, darmowych i promocyjnych minutach. Usługa jest bezpłatna, tak samo, jak jej aktywacja. Można tego dokonać za pomocą kodu ekspresowego *100*45#, wykonania telefonu do Biura Obsługi Klienta lub poprzez Internet. Użytkownik raz w miesiącu może włączyć i wyłączyć usługę.
Każdy klient T-Mobile znajdzie najdogodniejszy dla siebie sposób, choć oczywiście, jeśli sprawdzenie stanu konta ma być darmowe, nijako wymusza się na użytkowniku korzystanie z Internetu lub ewentualne zamówienie usługi informującej o saldzie raz na 14 dni. Dla niektórych klientów ta opcja może jednak nie być wystarczająca.