Przedsiębiorcy korzystający ze smartfonów mogą jeszcze efektywniej zarządzać swoimi firmami - dzięki aplikacjom na smartfony. Które z nich najlepiej sprawdzą się na urządzeniach z systemami Android i iOS?
Posiadacze smartfonów z Androidem lub iOS-em mają do wyboru wiele aplikacji. Na rynku znajdziemy również aplikacje powstałe specjalnie z myślą o przedsiębiorcach. Nie powinno nas to wcale dziwić. Smartfon sprawia, że biznes staje się szybszy, a żeby działać sprawnie w szybkim tempie, potrzebne są do tego odpowiednie narzędzia.
CardMunch dostępny na iPhone’a to aplikacja, którą stworzył LinkedIn. LinkedIn to największy na świecie biznesowy serwis społecznościowy. CardMunch powstał po to, aby ułatwić cyfrową konwersję wizytówek. Dzięki prostemu mechanizmowi możemy je skonwertować i dodać do naszych kontaktów w telefonie.
Dla przedsiębiorców, którzy dużo podróżują, powstała z kolei aplikacja TripIt. Ten program dostępny jest i na iOS i na Androida. TripIt służy sprawnemu i efektywnemu organizowaniu podróży biznesowych. Dzięki jego intuicyjnemu interfejsowi nie zapomnimy o żadnym ważnym spotkaniu i będziemy mieć wszystko pod ręką.
Przedsiębiorcy winni również przywiązywać dużą wagę do bezpieczeństwa i łatwego dostępu do dokumentów. Te obie rzeczy ułatwić Dropbox, czyli wirtualny dysk, na którym możemy umieścić ważne dla nas dokumenty. Dzięki takiemu dyskowi możemy otworzyć potrzebne dokumenty na każdym komputerze na świecie. Nie uzależnia to nas od nośników i działającego sprzętu. Jednocześnie Dropbox stanowić może swoistą kopię zapasową dla naszych danych.
Evernote i BillMinder to dwie różne aplikacje, które łączy jednak fakt, że pomagają nam zorganizować nasze życie i ułatwiają zarządzanie notatkami oraz rachunkami. Evernote jest bardzo wygodny i sprawi, że nie zapomnimy o żadnej informacji. Z kolei BillMinder sprawi, że już nigdy nie zapomnimy o zapłaceniu naszego rachunku za telefon.
W planowaniu zadań oraz spotkań idealnie sprawdzi się funkcjonalny kalendarz na iOS-a o nazwie Fantastical. Z kolei do współpracy z innymi i synchronizowania prac grupowych nada się aplikacja Asana. Oba produkty wyróżniają się maksymalizacją efektywności działania.
Bardzo praktycznym rozwiązaniem jest także aplikacja Save2PDF, dzięki której przy pomocy iPada możemy zapisywać dokumenty od razu w biznesowym formacie PDF.
Na koniec warto zwrócić uwagę przedsiębiorców na aplikację Roambi Analytics, która sprawi, że istotne dane zaprezentujemy na przejrzystych i zrozumiałych dla każdego diagramach i wykresach.