Zawieranie umów o usługi telekomunikacyjne przez infolinię jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, które zabiera mniej czasu i wysiłku klientowi niż udanie się w tym celu osobiście do punktu obsługi klienta. Jednak często zdarza się, że prosta procedura zmienia się w męczarnię dochodzenia swoich praw przed operatorem.
Telefonu z działu obsługi klienta można się spodziewać za każdym razem, gdy kończy się umowa na świadczenie usług telekomunikacyjnych lub gdy operator wprowadza nowe promocje. Cel konsultanta jest jeden - przekonać użytkownika do skorzystania z oferty. Niestety, niejednokrotnie, doradca świadomie i celowo wprowadza klienta w błąd, tylko dlatego, by otrzymać prowizję od podpisanej umowy.
Uwaga na niższy abonament!
Najczęściej klienci dają się nabrać na niższy abonament. Naturalnie, konsultant nie może aż tak jawnie wprowadzić rozmówcy w błąd. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by nie poinformować o niektórych warunkach, które trzeba spełnić, by ten abonament otrzymać. Równie popularne jest nie wspomnienie o tym, że podana kwota obowiązuje tylko przez okres promocyjny, trwający na przykład pierwszy miesiąc od dnia podpisania umowy. Można otrzymać dodatkowe usługi, o których nie było mowy podczas rozmowy telefonicznej. Podobnie, promocyjne darmowe minuty lubią znikać, gdy konsultant pomyli okienko i zaznaczy złą opcję przy umowie. O prawdziwej kwocie abonamentu, jaką przyjdzie zapłacić, użytkownik z reguły dowiaduje się z pierwszej otrzymanej faktury.
Komórki, tablety i laptopy
Wielu operatorów oferuje w promocyjnej cenie złotówki dodatkowy sprzęt elektroniczny, jeśli klient zgodzi się podpisać lub przedłużyć umowę. Niestety, nie ma nic za darmo i cena takiej zabawki ukrywa się w odrobinę droższym abonamencie. Często jednak zdarza się, że konsultant zapomniał wskazać przy umowie, że podpisujący życzył sobie takiego urządzenia. A klient czeka i czeka. Oczywiście brak informacji o wszystkich warunkach technicznych potrzebnych do poprawnego działania niektórych usług i urządzeń jest praktycznie normą.
W momencie otrzymania umowy kurierem zawsze należy ją dokładnie przeczytać i sprawdzić, czy warunki są identyczne z tymi, które przedstawił nam konsultant. Nawet w przypadku przyjęcia i podpisania, klient ma 14 dni na odstąpienie od niej bez podania przyczyny. Dodatkowo, warto zawsze notować datę i godzinę rozmowy z konsultantem oraz jego dane osobowe. W przypadku składania reklamacji, znacząco przyspieszy to czas i efekt jej rozpatrzenia. Podczas zamawiania usług telekomunikacyjnych przez infolinię trzeba zachować czujność i pełną uwagę.