Dobry pomysł to często za mało, aby móc rozpocząć własny biznes. Ważny jest też budżet, który na szczęście można zdobyć nie tylko kredytem bankowym.
Rozpoczęcie prowadzenia własnej działalności gospodarczej często oznacza konieczność zaciągnięcia kredytu. Nawet jeśli nasza firma nie kwalifikuje się do przyznania tzw. kredytu na start, to możemy wystąpić do banku jako osoba indywidualna z wnioskiem o tradycyjny kredyt gotówkowy. Niestety jego koszty spłaty są dość wysokie, co oznacza, że poza wysiłkiem związanym z koniecznością prowadzenia i rozwoju firmy, musimy skupić się na zdobyciu środków, które pozwolą nam też regularnie spłacać zaciągnięty kredyt. Na szczęście w dobie rozwoju Internetu i społeczności internetowej możemy znaleźć rozwiązania, dzięki którym realizacja projektu staje się znacznie bardziej realna.
Taką szansą jest crowdsourcing i crowdfunding, czyli idee polegające na tworzeniu miejsc służących do rozwija pomysłów i inicjatyw przy pomocy wiedzy oraz doświadczenia innych użytkowników, a także umożliwiających finansowanie najlepszych projektów przez zorientowana na rozwój nowych przedsięwzięć społeczność. Najlepszym przykładem crowdsourcingu i crowdfundingu na świecie jest niezwykle popularny w ostatnich miesiącach serwis Kickstarter, który doczekał się też polskiego odpowiednika – PolakPotrafi.pl.
Działanie tego typu serwisów polega na prezentowaniu pomysłów różnych przedsięwzięć, których nie jesteśmy w stanie sfinansować z własnej kieszeni, a nie chcemy lub nie możemy pozwolić sobie na zaciągnięcie kredytu. Odpowiednio zaprezentowany projekt i jego innowacyjność lub atrakcyjność mają szanse wzbudzić zainteresowanie inwestorów, którzy będą chętni wesprzeć nasze działanie odpowiednią kwotą pieniędzy. Jeśli w ściśle określonym czasie uda nam się zebrać oczekiwaną sumę pieniędzy, zostanie nam ona wypłacona i będziemy w stanie spełnić marzenia o realizacji projektu. Jeśli jednak nasz pomysł nie spotka się z odpowiednim zainteresowaniem, środki wrócą do inwestorów. Takie działanie promuje uczciwość, ale też mobilizuje do kreowania ciekawych pomysłów i projektów, które mają realne szanse powodzenia.