W przypadku ofert na kartę, kontrolowanie stanu konta i wydatków jest bardzo ważne. Podpowiadamy, jak sprawdzić stan konta u wszystkich operatorów.
Niewiedza na temat stanu konta w ofertach na kartę lub Mix często prowadzi do tego, że nasze konto zostaje zablokowane dla połączeń wychodzących. W wyniku wykorzystania dostępnych na koncie środków, możemy też utracić połączenie w trakcie jego trwania, co w przypadku ważnych rozmów telefonicznych może mieć duże znaczenie. Na szczęście kontrolowanie stanu konta nie jest trudne i często sprowadza się do znajomości jednego krótkiego kodu, który aktywuje informacje o dostępnych środkach i dacie ważności karty.
W przypadku sieci Plus możemy skorzystać z kilku rozwiązań. Pierwszym i najłatwiejszym będzie wpisanie krótkiego kodu o treści *100# i potwierdzenie połączenia. Następnie otrzymamy wiadomość SMS z informacjami o koncie. W sieci Plus stan i ważność konta są też wyświetlane po zakończeniu każdego połączenia. Innym rozwiązaniem jest zarejestrowanie karty SIM i sprawdzanie stanu konta przez Plus online.
W sieci Orange również możemy skorzystać ze strony internetowej lub kodu. Jego treść to *124#.
Ciekawe rozwiązanie proponuje sieć Play, gdzie poza internetowym kontem, na którym możemy sprawdzić stan konta, możliwe jest także standardowe przesłanie kodu o treści *101# lub zainstalowanie specjalnej aplikacji na telefonie, która będzie informowała o podstawowych parametrach naszej karty.
Sieć T-Mobile również oferuje w tym zakresie kilka rozwiązań. Może to być zarówno konto internetowe na stronie T-Mobile, jak i krótki telekod - *101#. Jeszcze inną możliwością dla użytkowników T-Mobile na kartę jest skorzystanie z usługi SMS Cykliczny. Można ją aktywować za pomocą kodu *100*45#, SMS-a o treści TAK wysłanego na numer 645, lub dzwoniąc pod numer 602 960 200. Po aktywacji będziemy otrzymywali regularnie, co dwa tygodnie SMS z informacją o saldzie, ważności karty, a także o wszelkich promocjach przypisanych do karty.
Jeśli posiadamy telefon w ofercie Heyah na kartę, stan konta sprawdzimy krótkim kodem *108# lub dzwoniąc na numer biura obsługi klienta *2222 lub 888 00 22 22. Oczywiście można też skorzystać ze strony internetowej operatora.