Od jakiegoś czasu PKO BP intensywnie reklamuje jeden ze swoich produktów. Mowa o Mini Ratce. Czy warto z niej skorzystać?
Zdarza się, że potrzebujemy pieniędzy, np. na podratowanie budżetu domowego albo na zakup luksusowego produktu. Najczęściej nie dysponujemy dużą gotówką własną, więc staramy się o kredyt gotówkowy lub kredyt ratalny. Banki mają dość bogatą ofertę, ale niekoniecznie jest ona tania. Starający się o kredyty chcieliby mieć jednak jak najtańsze kredyty. Takich ofert szukamy, korzystając z kalkulatora kredytowego i porównując oferty wielu banków.
W najnowszym zestawieniu najtańszych kredytów gotówkowych Comperia.pl na pierwszych trzech pozycjach znajdują się takie banki, jak ING Bank Śląski, Eurobank oraz BNP Paribas. Nie oznacza to jednak, że starający się o kredyty nie powinni szukać swojej szansy w innych bankach. Warto przyjrzeć się choćby wspomnianej pożyczce w banku PKO BP, reklamowanej jako Mini Ratka. Bank reklamuje swój produkt jako jeden z najlepszych na rynku, ale trudno go za taki uznać, skoro bank pobiera prowizję w wysokości aż 6 proc. przy RRSO 11,8 proc. (okres spłaty 96 miesięcy). W tym banku przy pożyczce w wysokości 10 tys. zł z oprocentowaniem 11,8 proc, okresem spłaty 3 lata i przy równych ratach rata miesięczna kredytu wyniesie 331,19 zł. W przypadku ING Bank Śląski – gdy wstawimy do kalkulatora tę sama kwotę (ze spłatą również na 36 miesięcy, przy równych ratach, ale z oprocentowaniem 8,64 rata) rata miesięczna wyniesie 316,32 zł. Różnica nie jest aż tak duża, ale trzeba podkreślić, że bank ING Bank Śląski nie pobiera żadnej prowizji, podczas gdy bank PKO BP aż 6 proc.
Na rynku kredytów gotówkowych jest duża konkurencja, tym bardziej że działają też instytucje pozabankowe. Jest w czym wybierać. Niestety, najczęściej kierujemy się reklamą, a oferty reklamowe nijak mają się do ofert rzeczywistych. Często też idziemy do najbliższego banku i tam staramy się o kredyt, a powinniśmy analizować oferty, starać się dopasować do własnej sytuacji finansowej. Oferta, jaką ma bank PKO BP, niekoniecznie jest korzystna dla klientów.