Konkurencja na rynku kredytowym rośnie. Działy marketingowe banków intensywnie pracują nad tym, jak zareklamować swój produkt, aby przyciągnąć jak najwięcej klientów.
Doskonale wiemy, że oferta reklamowa kredytów z rzeczywistą ma niewiele wspólnego. Jeżeli banki chcą mieć więcej klientów od swych konkurentów, powinny dążyć do tego, aby produkt reklamowy jak najmniej różnił się od rzeczywistego. Wówczas klienci przyjdą do tego banku, ponieważ będą w stanie ocenić sytuację kredytową.
Sprawdź też: Odstąpienie od umowy pożyczki - zasady w bankach i parabankach
Dobry kredyt sam się obroni, ale reklama jest dźwignią handlu. Nawet atrakcyjny produkt trzeba odpowiednio wypromować. Nie należy przy tym nadużywać określeń typu: „najlepszy”, „najszybszy”, „najtańszy”. Reklamodawca powinien reklamować swój produkt wszędzie, gdzie tylko się da, np. na forach kredytowych, forach biznesowych czy też portalach ogłoszeniowych. Oferta reklamowa powinna być jasna i czytelna dla odbiorcy. Najczęściej podaje się w reklamie parametry tego czy innego kredytu, by później małymi literkami napisać, że oferta reklamowa tak naprawdę jest tylko ofertą reklamową i należy ją skonfrontować w banku z rzeczywistą propozycją kredytową.
Nie ma jednej, sprawdzonej recepty na dobrą reklamę. Jak zatem reklamować się w miarę skutecznie? Coraz większą rolę w reklamie odgrywają media elektroniczne. Warto postawić na reklamę w sieci, co nie oznacza, że należy zrezygnować z tradycyjnej. Nawet ulotki rozdawane na ulicach miast mają swoje zalety: trafiają również do tych osób, które nie mają w domu komputerów i Internetu. Bardzo łatwo wydać pieniądze na reklamę, ale trudniej zrobić to efektywnie. Najczęściej oferta reklamowa kierowana jest do tzw. szerokiego odbiorcy, czyli tak naprawdę do nikogo. Banki zaczynają powoli wycofywać się z tzw. tradycyjnych środków przekazu i kierować się w stronę elektronicznych.
Sprawdź też: Kiedy konsument może liczyć na pomoc KNF?
Na temat reklamy można mówić bez końca. Nie ma jednak idealnego sposobu na takie zareklamowanie kredytu, aby bank sprzedał jak najwięcej tego produktu. Reklama powinna być sensowna, chwytliwa i skierowana do kredytobiorców poszukujących jak najkorzystniejszych ofert kredytowych, a nie do tzw. szerokiego odbiorcy. Na szczęście klienci mają możliwości porównania ofert kredytowych, sprawdzenia rankingów czy skorzystania z kalkulatorów kredytowych. Poza tym istnieją jeszcze doradcy finansowi, którzy wiedzą, jak dobrać odpowiedni kredyt dla odpowiedniego kredytobiorcy.