Bankomat zatrzymał Ci kartę? Nie załamuj rąk, tylko przejdź do działania.
Z każdym rokiem rośnie liczba Polaków korzystających z kart bankomatowych. Warto podkreślić, że nie tylko młode osoby przyzwyczaiły się do plastikowego pieniądza – coraz więcej osób po pięćdziesiątym roku życia również z chęcią korzysta z tej formy płatności.
Każdy, kto ma konto osobiste, dostaje do niego kartę debetową. Dzięki niej możemy zarówno płacić za zakupy czy za paliwo na stacji benzynowej, jak i pobierać gotówkę z bankomatu. Dzięki karcie nie musimy ze sobą nosić większej sumy pieniędzy, przez co minimalizujemy ryzyko ich utraty na przykład w przypadku kradzieży lub zgubienia.
Wiele osób przyzwyczaiło się do transakcji bezgotówkowych do tego stopnia, że nie posiadają w swoich portfelach nawet minimalnej kwoty drobnych pieniędzy. „Schody” pojawiają się wtedy, kiedy z różnych powodów nie mamy możliwości zapłacenia kartą. Różnie to bywa: karta może zostać skradziona, możemy ją zgubić lub też złośliwy bankomat wciągnie nasz plastikowy pieniądz do środka. Warto wiedzieć, co zrobić, kiedy nasza karta zostanie zatrzymana przez to urządzenie.
Kiedy karta może zostać zatrzymana przez bankomat? Jeżeli:
- trzykrotnie wprowadzimy błędny PIN,
- skończył się okres ważności karty,
- nastąpiła awaria urządzenia wypłacającego pieniądze.
Oczywiście, takie zdarzenie nie należy do przyjemności i powoduje nasze zdenerwowanie. Jednak nie ma co załamywać rąk, należy przejść do działania.
Jeżeli bankomat znajduje się w placówce banku, to możemy podejść do okienka i zgłosić problem. Być może uda nam się od ręki odzyskać kartę. Jeżeli nie, to zostaniemy poinformowani, kiedy kartę będziemy mogli odebrać.
Gorzej, jeżeli karta zostanie wciągnięta przez urządzenie wolno stojące, umiejscowione na przykład w galerii handlowej. Najczęściej na tego typu bankomatach są umieszczone numery telefonów, pod które trzeba zadzwonić i powiadomić o problemie. W takim przypadku naszą kartę bankomatową najczęściej będziemy mogli odebrać w oddziale banku, który ją wydał.
Jeżeli bankomat zatrzymał kartę, my nie otrzymaliśmy żądanej sumy pieniędzy, a mimo to z naszego konta zniknęła kwota, którą chcieliśmy pobrać, to należy tę sprawę zgłosić w banku. Uznanie naszej reklamacji zależy niestety w dużej mierze od banku, gdyż to, że nie otrzymaliśmy pieniędzy, jest trudne do udowodnienia. Warto się nie poddawać i walczyć o swoją rację.