Oferty kredytowe banków różnią się w zależności od tego, czy wnioskodawca jest klientem nowym, czy współpracuje z bankiem już od dawna, korzystając z jego usług.
Oferta kredytowa jest bogata i dość zróżnicowana. Aby wybrać jak najkorzystniejszy kredyt, potrzebna jest dogłębna analiza ofert bankowych. Najlepiej zacząć sprawdzanie ofert od banków macierzystych, a więc tych, w których mamy założone konta osobiste. Stali klienci mogą najczęściej liczyć na niższe niż zwykle oprocentowanie oraz na korzystniejsze warunki spłaty kredytu. Takie są przywileje stałych klientów w niemal wszystkich bankach. Czasami nowi klienci mają przewagę nad stałymi, ale tylko jeżeli chodzi o lokaty bankowe, którymi banki starają się przyciągać do siebie nowe osoby. Z kredytami nowi klienci mają już większy problem. Oferta jest jednak na tyle jest bogata, że każdy starający się o kredyt będzie w stanie wybrać coś dla siebie.
Kredyt należy dopasować do potrzeb i oczekiwań klienta bez względu na to, czy jest to nowy, czy stały klient banku. Jeżeli jednak klient ma w banku konto osobiste, jeżeli korzysta z kart płatniczych, gromadzi na koncie pieniądze i obraca nimi, bank doskonale orientuje się w jego sytuacji finansowej. Jest on wtedy dla banku bardziej wiarygodny niż nowy klient, który stara się o kredyt. Z tego powodu ma on pewne przywileje.
Banki, stosując taką politykę, starają się też przyciągnąć do siebie jak najwięcej nowych klientów, którzy będą później mogli liczyć na przywileje bankowe; nie tylko przy kredytach bankowych, ale i przy innych produktach i usługach bankowych. Jednak nawet jeśli jesteśmy stałymi klientami banków, starając się o kredyty, nie powinniśmy bezkrytycznie akceptować warunków, jakie oferują nam banki macierzyste. Może okazać się, że w innych bankach są one mimo wszystko korzystniejsze. Dlatego tak potrzebna jest analiza ofert kredytowych. Banki nie prowadzą jednolitej polityki kredytowej i walczą o klienta, nawet w dziedzinie kredytów.
Stali klienci, których interesy finansowe prowadzą banki, zawsze mogą jednak liczyć na pewne przywileje. Comperia.pl porównuje stałego klienta banku do sprawdzonego przyjaciela, któremu można zaufać. Nic dziwnego, że banki darzą swoich klientów większym zaufaniem niż nowych – znają ich od lat. Niektórym bankom wystarczy nawet 6 miesięcy, by ocenić klienta. Jeżeli ktoś ma rachunek w banku, ma stałe dochody i nie przekracza limitu debetowego, jeżeli korzysta z dodatkowych usług bankowych, staje się dla banku wiarygodnym klientem, któremu można zaproponować w staraniach o kredyt niższe oprocentowanie, uproszczone procedury czy niższą prowizję.