Firmowe karty kredytowe to rozwiązanie, które daje wiele korzyści, ale oznacza też potencjalne zagrożenia, związane np. z utratą karty. Dlatego też warto wiedzieć, jak zadbać o jej bezpieczeństwo.
Firmy i korporacje coraz częściej zauważają potencjał kart kredytowych, regularnie wykorzystując je w swojej działalności. Jest to doskonałe rozwiązanie, pozwalające kontrolować wydatki firmy, a także jasno określać budżet na wydatki służbowe danego pracownika. Banki coraz chętniej wydają bowiem nawet duże ilości kart, dzięki czemu pracodawcy mogą swobodnie rozdysponować je między swoimi pracownikami. Dzięki wykorzystani kart płatniczych możliwe jest określenie dziennych i miesięcznych limitów transakcji gotówkowych i bezgotówkowych, dzięki czemu zdobywamy pewność, że budżet nie zostanie przekroczony, a nasi pracownicy nie będą w stanie go obciążyć ponad poziom, na jaki im na to pozwolimy. Dodatkowo transakcje bezgotówkowe zapewniają większe bezpieczeństwo i szybkość ich realizacji, co w przypadku działalności firm stanowi duże udogodnienie. Problem może pojawić się w sytuacji, gdy zagrożone będzie bezpieczeństwo samej karty.
Jeszcze kilka lat temu trudno było mówić o jakimkolwiek zabezpieczeniu kart płatniczych. W przypadku ich kradzieży jedyną możliwością ochrony było zablokowanie karty, podczas gdy obecnie możemy skorzystać z szerokich pakietów ubezpieczeniowych, które w określonych przypadkach chronią nie tylko same karty, ale też pracowników. Przed podjęciem decyzji o skorzystaniu z danej oferty ubezpieczenia, warto przeanalizować profil firmy. Jeśli nasi pracownicy często wykonują podróże zagraniczne, ubezpieczenie w trakcie podróży dołączone do karty będzie na pewno dobrym pomysłem. Jeśli jednak działalność firmy jest lokalna, lepiej zrezygnować z takiej ochrony, jednocześnie ograniczając koszty związane z wykupieniem szerszego pakietu ubezpieczenia.
Wydawane obecnie firmowe karty płatnicze zapewniają znacznie większe bezpieczeństwo, nawet w sytuacji, gdy skradzione zostaną nam pieniądze, które dopiero co wyciągnęliśmy z bankomatu. Choć takie sytuacje zdarzają się rzadko, warto mieć na uwadze różne ewentualności i podczas negocjacji z bankiem postarać się o możliwie najpełniejsze zabezpieczenie karty i dokonywanych nią transakcji. Warto pamiętać też o tym, że klienci korporacyjni i przedsiębiorcy są często traktowani przez banki na preferencyjnych warunkach, co daje możliwość dość znacznych negocjacji. Standardowe pakiety będą z pewnością dość drogie, więc każde obniżenie stawek może mieć wymierne skutki w dłuższej perspektywie czasu.