Któż z nas nie lubi być traktowany w wyjątkowy sposób? Każdy docenia specjalne oferty dopasowane do swoich indywidualnych potrzeb. Wiedzą o tym również banki, które proponują produkty kierowane do określonych grup klientów. Przykładem mogą być chociażby karty kredytowe.
Podział na zwykłe, srebrne i złote karty kredytowe już nie wystarcza - wiele banków wprowadziło do swojej oferty produkty dedykowane specjalnym grupom klientów, sprofilowanym nie ze względu na osiągane dochody, ale według zainteresowań czy wyjątkowych potrzeb. I nie chodzi tu jedynie o powszechne karty partnerskie np. wybranej sieci sklepów czy stacji paliw.
Dla podróżujących… na różne sposoby
Podróżujesz rowerem? Bank BGŻ oferuje specjalną Rowerową Kartę Kredytową. Oprócz wszystkich korzyści typowych dla takiego produktu (limit do 35 tys. zł, 56 dni okresu bezodsetkowego, zwrot wydatków za zakupy dokonane kartą w wysokości 1 proc.) klienci mogą dokupić do karty specjalny pakiet ubezpieczeń dedykowany rowerzystom. Obejmuje on polisę OC, NNW oraz Assistance.
Wolisz jazdę samochodem? W ofercie Banku BPH można znaleźć kartę MasterCard Gold Program AutoPlus pozwalającą kupować paliwo na wszystkich stacjach o 2 proc. taniej. Podobne rozwiązanie stosuje Santander Consumer Bank proponujący TurboKARTĘ Visa. Paliwo i zakupy na stacjach paliw będą dzięki niej tańsze o 3 proc., pozostałe zakupy o 1 proc. Co więcej, karta zapewnia ubezpieczenie Car Assistance. Wśród kart partnerskich w różnych bankach można spotkać karty pozwalające osiągać dodatkowe korzyści w programach partnerskich stacji Shell, BP, Statoil czy Orlen.
Z kolei klienci decydujący się na kartę MasterCard Gold w BNP Paribas mogą skorzystać z Pakietu Podróżnika. Pozwala on na dostęp do luksusowych poczekalni VIP na lotniskach oraz na zniżki w hotelach, wypożyczalniach samochodów, centrach SPA i fitness oraz polach golfowych. Natomiast osoby często podróżujące samolotami mogą rozważyć wybór którejś z kart partnerskich linii lotniczych (LOT, WizzAir, Rayanair czy program Miles&More linii Lufthansa).
Dla studenta, kibica, ekologa
Specjalną ofertę dla studentów przygotował Bank Zachodni WBK – mają oni do dyspozycji kartę MasterCard PAYBACK, dostępną co prawda z niewielkim limitem (do 2000 zł), ale za to przy bardzo niskich wymaganiach co do dochodu (już od 650 zł przychodu – z tytułu stypendium, pracy dorywczej, czy nawet wpływów od rodziców).
Kibiców piłkarskich próbuje natomiast pozyskać Pekao S.A. Oferowane przez ten bank karty, oprócz wizerunku z logo UEFA Champions League, nie mają jednak żadnych specjalnych funkcjonalności dedykowanych kibicom.
Lepsze rozwiązanie stosuje Bank Millennium w przypadku karty WWF Millennium MasterCard. Osoby dbające o środowisko naturalne, wybierając taką kartę zyskują nie tylko plastik z wizerunkiem dzikiego zwierzęcia, ale też świadomość, że cześć środków pozyskanych przez bank z tytułu opłaty za kartę oraz niewielki procent od każdej transakcji zostaną przekazane na konto WWF. Co więcej, sama karta promowana jest jako produkt wykonany z przyjaznego środowisku, podlegającego utylizacji materiału.
To nie koniec
Na inną grupę klientów postawił eurobank - jego Visa Gold Home wydawana jest osobom spłacającym w tym banku kredyt hipoteczny. Mogą oni liczyć na 5 proc. zwrotu za zakupy w hipermarketach budowlanych. Dodatkowo są za pomocą SMS powiadamiani o zbliżającym się terminie spłaty zadłużenia. Podobne zniżki, ale tylko w wybranej sieci sklepów (NOMI, Castorama, JYSK, Praktiker) oferują karty partnerskie dostępne w innych bankach.
Ciekawy pomysł zrealizował również Getin Bank w postaci karty Visa SimplyOne. Jako połączenie karty kredytowej i debetowej może być ona świetnym rozwiązaniem dla zapominalskich. Obie opcje zostały bowiem „schowane” w jednym kawałku plastiku, a wybór z której z nich będzie się korzystać podejmowany jest w momencie realizacji transakcji.
Autor: Gabriela Drzymalska
Comperia.pl