Citi Handlowy obniża marże kredytów hipotecznych, uzależniając cennik od relacji z klientem. Rozwój oferty produktów hipotecznych jest odpowiedzią na zachowanie konkurencji banku w celu zachęcenia klientów do zaciągania kredytów.
Nowe stawki są dostępne w banku od 2 listopada br. Zaś system ustalania ich wysokości oparty jest na trzech elementach: wysokości kwoty kredytu, zakresu relacji na linii klient – bank oraz wysokości wkładu własnego. Za pomocą, ustalonego przez bank systemu wyliczania marży oraz dodatkowej akcji promocyjnej, można uzyskać kredyt nawet bez marży.
Minimalna prowizja kredytu mieszkaniowego wynosi 1 proc. Niższe marże są również przypisane kredytom mieszkaniowych z dopłatami w ramach programu „Rodzina na swoim”. Prowizja może zostać obniżona o nawet 0,9 pkt proc., jeśli klient wykazał się wysoką aktywnością w innych produktach banku. Dla bardzo aktywnych klientów bank oferuje marże od 1 do 2,1 proc. Zaś jeśli chodzi o poziom LTV, to im niższy (w przedziale do 70 proc.), tym marża niższa o dodatkowe 0,3 pkt proc.
W przypadku pożyczki hipotecznej, minimalna marża również wynosi 1 proc. Na obniżkę wpływ mają: relacja z bankiem – nawet o 0,7 pkt proc. oraz poziom LTV. Aktywni klienci mieszczą się w przedziale od 2,4 proc. do 4,1 proc.
Nie da się ukryć, że nowymi taryfami Citi Handlowy chce dogonić konkurencję. Jest już kolejnym bankiem obniżającym marże kredytowe. W świetle innych banków oferta produktów hipotecznych Citi Handlowego jest korzystna, a stawki są porównywalne do konkurencji.
Comperia.pl