• Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
  • Lokaty bankowe
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
lat
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota lokaty
Okres lokaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
0 osób przegląda ten temat1 osoba obserwuje ten temat

Rzecznik Finansowy

Odpowiedź
wróć do listy tematówSortowanie od najstarszej wypowiedzi
od najnowszej wypowiedzi
✓  od najstarszej wypowiedzi
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

10.10.2015 11:08
Już niebawem instytucja Rzecznika Ubezpieczonych ulegnie przekształceniu. W nowej postaci będzie to Rzecznik Finansowy. Zajmie się on - wg. publikacji Infor.pl, reklamacjami klientów nie tylko firm ubezpieczeniowych ale szerzej; instytucji finansowych, w tym: banków, banków spółdzielczych, SKOK-ów, firm pożyczkowych, towarzystw emerytalnych i funduszy inwestycyjnych. Czy nowy rzecznik powinien ograniczać swą aktywność do rozpatrywania skarg, zażaleń, interwencji w konkretnych sprawach, ew. monitorować nieprawidłowości, dokonywać analiz i wnioski przekazywać np. do KNF? Czy powinien więcej uwagi poświęcić edukacji ubezpieczeniowej, finansowej, inspirować takie działania innych podmiotów? Jakich zmian się Państwo spodziewacie w tej instytucji?
Zajmuję się ubezpieczeniami. Ta część forum poświęcona jest ubezpieczeniom, proponuję więc skupić się w dyskusji na problemach zwiazanych z ubezpieczeniami. Jako mój głos w dyskusji polecam 3 części tekstu pt. "Czy Rzecznik Ubezpieczonych ma szansę być bezrobotnym i inne pytania." Część druga i trzecia tekstu będzie opublikowana dzisiaj, z częścią pierwszą można się już zapoznać na moim blogu: www.wartoubezpieczenia.pl Zapraszam do wymiany opinii.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
Everett

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

11.10.2015 18:15
Nawet nie wiedziałem, że jest taka instytucja jak Rzecznik Ubezpieczonych. Rozumiem, że to coś na podobieństwo Rzecznika Konsumentów?
Przyznam, że moim zdaniem pewien nacisk powinien być położony na edukację ludzi, bo im lepiej znamy przepisy dotyczące ubezpieczeń i rozumiemy sformułowania w nich zawarte, tym mniej będzie skarg i zażaleń na działanie towarzystw ubezpieczeniowych. A na tym chyba każdemu powinno najbardziej zależeć, no chyba, że jakieś towarzystwo jest nieuczciwe i na niewiedzy klientów się dorabia.
Cytuj
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

12.10.2015 11:35
Everett napisał
Nawet nie wiedziałem, że jest taka instytucja jak Rzecznik Ubezpieczonych. Rozumiem, że to coś na podobieństwo Rzecznika Konsumentów?
Przyznam, że moim zdaniem pewien nacisk powinien być położony na edukację ludzi, bo im lepiej znamy przepisy dotyczące ubezpieczeń i rozumiemy sformułowania w nich zawarte, tym mniej będzie skarg i zażaleń na działanie towarzystw ubezpieczeniowych. A na tym chyba każdemu powinno najbardziej zależeć, no chyba, że jakieś towarzystwo jest nieuczciwe i na niewiedzy klientów się dorabia.


Instytucja Rzecznika działa od wielu lat, a niebawem jego kompetencje znacznie się zwiększą, bo jako Rzecznik Finansowy będzie zajmował się nie tylko sektorem ubezpieczeń.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

12.10.2015 17:47
Everett napisał
Nawet nie wiedziałem, że jest taka instytucja jak Rzecznik Ubezpieczonych. Rozumiem, że to coś na podobieństwo Rzecznika Konsumentów?
Przyznam, że moim zdaniem pewien nacisk powinien być położony na edukację ludzi, bo im lepiej znamy przepisy dotyczące ubezpieczeń i rozumiemy sformułowania w nich zawarte, tym mniej będzie skarg i zażaleń na działanie towarzystw ubezpieczeniowych. A na tym chyba każdemu powinno najbardziej zależeć, no chyba, że jakieś towarzystwo jest nieuczciwe i na niewiedzy klientów się dorabia.


Trochę zaskoczył mnie ten wpis, bowiem sądziłem że instytucja rzecznika jest dość znana. Być może to moje "skrzywienie zawodowe". W tekście na swoim blogu o którym wspominam we wcześniejszym wpisie, podaję informację, że tylko w pierwszym półroczu br. do rzecznika trafiło ok. 7,5 tys. skarg. Zawsze jak klienci sygnalizują jakieś problemy z likwidacją szkód, sugeruję im odwołanie do ZU z informacją że kopie pism odwoławczych wysłane będa m.in. także do rzecznika i Federacji Konsumenta jako do instytucji które obiektywnie spojrzą na ich problem i ew. wesprą w sprawie, wyjaśnią wątpliwości. Rzecznik podaje że otrzymuje mailowo i poprzez facebook dużo informacji, zapytań, etc.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
ramzi

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

13.10.2015 15:10
Ja szczerze mówiąc też nie słysząłem nigdy o Rzeczniku Ubezpieczonych, ale prawdopodobnie wynika to z mojego młodego wieku i braku doświadczenia z ubezpieczeniami.
To znaczy ubezpieczony byłem wiele razy (cała szkoła, a teraz jeszcze oc na aucie), ale nigdy nie miałem żadnej szkody, żadnego odszkodowania, więc tez nie mogłem być źle obsłużony i nie miałem na co się skarżyć.
Rozumiem, że teraz będzie można się do niego skarżyć też na banki (itd.), ale także w sprawach niezwiązanych z ubezpieczeniami?
A jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie, to też uważam,że trochę edukacji by nie zaszkodziło.
Cytuj
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

13.10.2015 15:34
ramzi napisał
Ja szczerze mówiąc też nie słysząłem nigdy o Rzeczniku Ubezpieczonych, ale prawdopodobnie wynika to z mojego młodego wieku i braku doświadczenia z ubezpieczeniami.
To znaczy ubezpieczony byłem wiele razy (cała szkoła, a teraz jeszcze oc na aucie), ale nigdy nie miałem żadnej szkody, żadnego odszkodowania, więc tez nie mogłem być źle obsłużony i nie miałem na co się skarżyć.
Rozumiem, że teraz będzie można się do niego skarżyć też na banki (itd.), ale także w sprawach niezwiązanych z ubezpieczeniami?
A jeśli chodzi o odpowiedź na pytanie, to też uważam,że trochę edukacji by nie zaszkodziło.


Rzecznik Ubezpieczonych, niebawem Finansowy, ma również wpisane w zakresie obowiązków dzialania informacyjno- edukacyjne. Być może odczuwacie Państwo niedosyt w tej kwestii. Jeśli tak, to tym bardziej wskazany jest kontakt z rzecznikiem (tel., mailowy, internetowy - www, facebook) i inspirowanie rzecznika w tej materii. W tekście na blogu - wspominam o tym w pierwszym wpisie, napisałem, że również ERGO HESTIA w czerwcu br. powołała swojego Rzecznika Klienta, uznając że trzeba postawić na jakość komunikacji z klientami. W zasadzie coraz więcej ZU chwali się spadkiem ilości skarg. Jeśli nie ufacie Państwo tym informacjom, to właśnie jest to jeden z ważniejszych adresów, gdzie te dane można zweryfikować. Ponadto jest to kopalnia przydatnej wiedzy i to zweryfikowanej dla każdego. Ze swej strony, z chwilą okrzepniecia tej instytucji już w nowym wydaniu, obiecuję na swoim blogu umieszczać co ciekawsze informacje pochodzące z tego źródła. Państwa aktywność w kontaktach z rzecznikami, KNF, ale także tu na tym forum nie tylko inspiruje nas ale także zmusza do stawiania sobie coraz wyżej poprzeczki określającej nieprzekraczalny min. poziom profesjonalizmu.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

15.10.2015 17:07
Z dniem 11.października 2015 r weszła w życie Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Najważniejsze dla Państwa informacje, to:
1)Określono „zasady rozpatrywania reklamacji przez podmioty rynku finansowego, składanych przez klientów tych podmiotów”. Zapisano w niej, że:
- „reklamacja może być złożona w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów”,
- może być złożona ustnie, telefonicznie, e-mail, poprzez Internet lub w formie papierowej,
- podmioty rynku finansowego powinny w umowie z klientem załączyć informację dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji,
- odpowiedź klient powinien otrzymać niezwłocznie ale nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że sprawa jest skomplikowana, ale w takich przypadkach klient powinien otrzymać informację wyjaśniającą,
- art. 8 tej ustawy wprowadza rygor uznania skargi ( z jednym zastrzeżeniem ) za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta, jeśli termin powyższy nie zostanie dotrzymany.
2) Ustawa ta oficjalnie sankcjonuje urząd Rzecznika Finansowego i określa zakres jego uprawnień i obowiązków. Więcej niebawem napiszę na moim blogu.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

18.10.2015 17:08
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki napisał
Z dniem 11.października 2015 r weszła w życie Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Najważniejsze dla Państwa informacje, to:
1)Określono „zasady rozpatrywania reklamacji przez podmioty rynku finansowego, składanych przez klientów tych podmiotów”. Zapisano w niej, że:
- „reklamacja może być złożona w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów”,
- może być złożona ustnie, telefonicznie, e-mail, poprzez Internet lub w formie papierowej,
- podmioty rynku finansowego powinny w umowie z klientem załączyć informację dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji,
- odpowiedź klient powinien otrzymać niezwłocznie ale nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że sprawa jest skomplikowana, ale w takich przypadkach klient powinien otrzymać informację wyjaśniającą,
- art. 8 tej ustawy wprowadza rygor uznania skargi ( z jednym zastrzeżeniem ) za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta, jeśli termin powyższy nie zostanie dotrzymany.
2) Ustawa ta oficjalnie sankcjonuje urząd Rzecznika Finansowego i określa zakres jego uprawnień i obowiązków. Więcej niebawem napiszę na moim blogu.


W internecie i nie tylko pojawiło się sporo tekstów dot. tej ustawy(m.in. Dziennik Ubezpieczeniowy). Zwróciłem uwagę na jeden wątek; trudności i zamieszanie jakie mogą się pojawić w przypadku zgłaszania rekalmacji drogą e-mail: konieczność wyłączenia na skrzynkach wszystkich zabezpieczeń antyspamowych i antywirusowych, e-mail`e mogą nie zawierać danych niezbędnych do identyfikacji klienta, brak możliwości odpowiedzi na rekalmacje w formie e-mail`owej, bez wyraźnego wniosku klienta, etc. W kontekście zapisu ustawowego dot. 30 dni na reakcję i treści art. 8 tej ustawy, o którym wspominałem wcześniej, można założyć że rzeczywiscie może dojść do wielu komplikacji.Co Państwo o tym sądzicie? Ze swej strony doradzam, aby do czasu wyjaśnienia tych wątpliwości na wszelki wypadek na razie wykorzystywać inne wymienione w ustawie kanały składania rekalmacji do ZU.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
Marek

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

18.10.2015 20:07
Mi kiedyś Rzecznik Ubezpieczonych bardzo pomógł, a sprawa nie wydawała się dość łatwa, także mam z tą instytucją raczej dobre doświadczenia.
Jeśli chodzi o email, to osobiście zwykle preferuję tę formę załatwiania różnych spraw (mam tremę, jak muszę rozmawiać przez telefon). No ale jeśli są z tym problemy, to rzeczywiście, lepiej skorzystać z innej drogi dotarcia.
Ale skoro ta forma może być niepełna, to nie lepiej wprowadzić na stronie jakiś specjalny formularz, który będzie podpowiadał, jakie informacje są niezbędne, no i będzie miał ochronę przeciw spamową?
Cytuj
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

19.10.2015 15:58
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki napisał
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki napisał
Z dniem 11.października 2015 r weszła w życie Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym. Najważniejsze dla Państwa informacje, to:
1)Określono „zasady rozpatrywania reklamacji przez podmioty rynku finansowego, składanych przez klientów tych podmiotów”. Zapisano w niej, że:
- „reklamacja może być złożona w każdej jednostce podmiotu rynku finansowego obsługującej klientów”,
- może być złożona ustnie, telefonicznie, e-mail, poprzez Internet lub w formie papierowej,
- podmioty rynku finansowego powinny w umowie z klientem załączyć informację dot. procedury składania i rozpatrywania reklamacji,
- odpowiedź klient powinien otrzymać niezwłocznie ale nie później niż w ciągu 30 dni, chyba że sprawa jest skomplikowana, ale w takich przypadkach klient powinien otrzymać informację wyjaśniającą,
- art. 8 tej ustawy wprowadza rygor uznania skargi ( z jednym zastrzeżeniem ) za rozpatrzoną zgodnie z wolą klienta, jeśli termin powyższy nie zostanie dotrzymany.
2) Ustawa ta oficjalnie sankcjonuje urząd Rzecznika Finansowego i określa zakres jego uprawnień i obowiązków. Więcej niebawem napiszę na moim blogu.


W internecie i nie tylko pojawiło się sporo tekstów dot. tej ustawy(m.in. Dziennik Ubezpieczeniowy). Zwróciłem uwagę na jeden wątek; trudności i zamieszanie jakie mogą się pojawić w przypadku zgłaszania rekalmacji drogą e-mail: konieczność wyłączenia na skrzynkach wszystkich zabezpieczeń antyspamowych i antywirusowych, e-mail`e mogą nie zawierać danych niezbędnych do identyfikacji klienta, brak możliwości odpowiedzi na rekalmacje w formie e-mail`owej, bez wyraźnego wniosku klienta, etc. W kontekście zapisu ustawowego dot. 30 dni na reakcję i treści art. 8 tej ustawy, o którym wspominałem wcześniej, można założyć że rzeczywiscie może dojść do wielu komplikacji.Co Państwo o tym sądzicie? Ze swej strony doradzam, aby do czasu wyjaśnienia tych wątpliwości na wszelki wypadek na razie wykorzystywać inne wymienione w ustawie kanały składania rekalmacji do ZU.

Wątpliwości przytoczyłem za jednym z ekspertów rynku ubezpieczeniowego. Ze swej strony mogę dodać, że od rana jestem zasypywany informacjami, procedurami, wytycznymi w tej sprawie. Wygląda na to, że przynajmniej ubezpieczyciele ( nie wiem jak sytuacja wygląda u innych podmiotów ry6nku finansowego) świadomi powyższego, powoli ogarniają problem.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
Odpowiedź