• Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
  • Lokaty bankowe
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
lat
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota lokaty
Okres lokaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
0 osób przegląda ten temat1 osoba obserwuje ten temat

Ubezpieczenie biura rachunkowego

Odpowiedź
wróć do listy tematówSortowanie od najstarszej wypowiedzi
od najnowszej wypowiedzi
✓  od najstarszej wypowiedzi
ella

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

14.1.2016 16:49
Witam. Obecnie prowadzę działalność gospodarczą. Do tej pory prowadziłam rachunki sama ale obecnie jest już ich za dużo. Chciałabym skorzystać z usług biura rachunkowego. Czy jest możliwość wynajęcia sobie biura, które za ewentualne błędy z wyliczenia podatków, vatu będzie odpowiadało ze swoich pieniędzy ? Zdarzają się pomyłki oraz urząd skarbowy w takim przypadku nalicza kary. Czy bura rachunkowe wykupują sobie takie ubezpieczenia w razie swoich błędów?
Cytuj
Kasia111

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

15.1.2016 15:29
Aktualnie uczę się rachunkowości i mogę pani doradzić, aby zdecydowała się pani na taką osobę (lub biuro), które ma ubezpieczenie oc.
Każdy księgowy może sobie kupić takie, więc wielu je ma.
Oczywiście karę nadal dostanie Pani, ale później na drodze cywilnej może pani dochodzić odszkodowania. Jeśli księgowy ma ubezpieczenie, to ubezpieczyciel pokryje karę.
Czy ktoś wie jednak, czy oprócz tego właściciel firmy dostanie jeszcze jakieś dodatkowe odszkodowanie?
Cytuj
WAR-TO UBEZPIECZENIA Marian Bułecki

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 1163 razy

Wyślij wiadomość

16.1.2016 14:21
Kasia111 napisał
Aktualnie uczę się rachunkowości i mogę pani doradzić, aby zdecydowała się pani na taką osobę (lub biuro), które ma ubezpieczenie oc.
Każdy księgowy może sobie kupić takie, więc wielu je ma.
Oczywiście karę nadal dostanie Pani, ale później na drodze cywilnej może pani dochodzić odszkodowania. Jeśli księgowy ma ubezpieczenie, to ubezpieczyciel pokryje karę.
Czy ktoś wie jednak, czy oprócz tego właściciel firmy dostanie jeszcze jakieś dodatkowe odszkodowanie?

Zawsze należy się pytać o OC zawodowe. Mamy na rynku dwa typy ubezpieczeń: obowiązkowe OC przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i obowiązkowe OC doradcy podatkowego. W pierwszym przypadku podstawą prawną jest m. in. Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 16.12.2008 r. (Dz. U. nr 234, poz. 1576 z 30.12.2008 r.), w drugim Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 04.12.2003 r. (Dz. U. nr 211, poz. 2065 z 12.12.2003 r.). Rozporządzenia powyższe wydane zostały na podstawie Ustawy z dnia 22.05. 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, UFK i PBK. Zakres tych ubezpieczeń określają powyższe akty prawne. Na czym polega takie ubezpieczenie? W razie szkody wyrządzonej przez Ubezpieczonego osobie trzeciej, odszkodowanie które jest zobowiązany świadczyć na rzecz poszkodowanego, wypłaca Ubezpieczyciel – oczywiście Ubezpieczyciel odpowiada tylko w granicach OC ubezpieczonego sprawcy. Oznacza to, że odpowiedzialność ZU powstaje tylko i wyłącznie wówczas (tylko i wyłącznie w zakresie), w jakim za szkodę odpowiada Ubezpieczony. Wypłata odszkodowania następuje albo na podstawie uznania, albo na podstawie ugody, albo na podstawie orzeczenia sądowego.
Reasumując, odpowiedzi na wszelkie pytania znajdzie Pani w w/w aktach prawnych.
Cytuj
blog: www.wartoubezpieczenia.pl
www.facebook.com/wartoubezpieczenia
mbulecki@gmail.com
Odpowiedź