13.8.2015 15:05
[quote author=Tomasz Paryz]
Jeżeli nazwa odbiorcy oraz adres nie zgadzają się z numerem konta bankowego to przelew nie wychodzi z banku, w którym ten przelew nadajemy. Więc nie wiem o jakim krążeniu Pan pisze. Banki mają dostęp do jednego systemu rozliczeń i jest nim KIR. Wszędzie te dane są jednakowe.
gdyby tak było to bank nadawcy musiałby mieć dostęp do systemu bankowego banku odbiorcy a tak przecież nie jest!
system bank wysyłającego przelew sprawdza czy numer konta jest prawidłowy, jeżeli tak to przelew zostanie zrealizowany
można wpisać numer konta, odbiorca Myszka Miki i przelew może dojść (nie jest to reguła)
A jak już jesteśmy przy przykładach. Proszę sobie wyobrazić, że otrzymał Pan maila, telefon lub list od osoby podszywającej się pod kontrahenta o tym, że numer konta został zmieniony. Następne faktury reguluje Pan na fałszywe konto i jest Pan na tym stratny. Gdyby dane były sprawdzane przez bank do takich sytuacji by nie dochodziło.
trzeba uważać na takie sytuacje, patrzeć z jakiego emaila przyszła f-ra etc...
w przypadku moich kontrahentów przelewy mam zdefiniowane, jeżeli konto się zmienia to jestem wcześniej o tym informowany, zawsze mogę sprawdzić u źródła
zmiana konta na podstawie telefonu od kogoś? jeżeli ktoś jest tak naiwny, że wykonałby przelew na takie konto to naprawdę współczuję
kiedyś wiele przelewów się cofało, klienci płacili odsetki karne bo np. zrobili literówkę w nazwie; powrót do takiego systemu byłby katastrofą!
Jeżeli nazwa odbiorcy oraz adres nie zgadzają się z numerem konta bankowego to przelew nie wychodzi z banku, w którym ten przelew nadajemy. Więc nie wiem o jakim krążeniu Pan pisze. Banki mają dostęp do jednego systemu rozliczeń i jest nim KIR. Wszędzie te dane są jednakowe.
gdyby tak było to bank nadawcy musiałby mieć dostęp do systemu bankowego banku odbiorcy a tak przecież nie jest!
system bank wysyłającego przelew sprawdza czy numer konta jest prawidłowy, jeżeli tak to przelew zostanie zrealizowany
można wpisać numer konta, odbiorca Myszka Miki i przelew może dojść (nie jest to reguła)
A jak już jesteśmy przy przykładach. Proszę sobie wyobrazić, że otrzymał Pan maila, telefon lub list od osoby podszywającej się pod kontrahenta o tym, że numer konta został zmieniony. Następne faktury reguluje Pan na fałszywe konto i jest Pan na tym stratny. Gdyby dane były sprawdzane przez bank do takich sytuacji by nie dochodziło.
trzeba uważać na takie sytuacje, patrzeć z jakiego emaila przyszła f-ra etc...
w przypadku moich kontrahentów przelewy mam zdefiniowane, jeżeli konto się zmienia to jestem wcześniej o tym informowany, zawsze mogę sprawdzić u źródła
zmiana konta na podstawie telefonu od kogoś? jeżeli ktoś jest tak naiwny, że wykonałby przelew na takie konto to naprawdę współczuję
kiedyś wiele przelewów się cofało, klienci płacili odsetki karne bo np. zrobili literówkę w nazwie; powrót do takiego systemu byłby katastrofą!
Cytuj
pozdrawiam
Robert Sierant
Ekspert finansowy
robertsierant.pl
Robert Sierant
Ekspert finansowy
robertsierant.pl