• Kredyty gotówkowe
  • Kredyty hipoteczne
  • Kredyty dla firm
  • Lokaty bankowe
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
lat
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota kredytu
Okres spłaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Kwota lokaty
Okres lokaty
mies.
Wypełnij formularz, aby otrzymać bezpłatną ofertę!
Administratorem danych osobowych jest Comperia.pl S.A. Zapoznaj się z pełną informacją o przetwarzaniu danych osobowych.
0 osób przegląda ten temat1 osoba obserwuje ten temat

Odstąpienie od umowy zawartej na odległość

Odpowiedź
wróć do listy tematówSortowanie od najstarszej wypowiedzi
od najnowszej wypowiedzi
✓  od najstarszej wypowiedzi
Kolorovaa82

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

5.7.2014 11:32
Moja mama kupiła ostatnio przez internet większy sprzęt AGD, dosłownie dwa dni później znalazła w pobliskim sklepie ten sam sprzęt połowę taniej i postanowiła zrezygnować z tego przez internet. Jako że wyczytałyśmy gdzieś w sieci, że w przypadku umowy - w tym momencie kupna, na odległość istnieje możliwość odstąpienia od niej w ciągu 10 dni bez podania przyczyny, postanowiłyśmy odstąpić. Niestety właściciel sklepu internetowego powiedział, że na ich stronie "wyraźnie widnieje informacja o możliwości odstąpienia maksymalnie w ciągu 24 godzin", i tu moje pytanie - czy właściciel firmy może utworzyć dla niej "własne prawo"? A gdzie w tym wszystkim prawo ochrony konsumentów?
Cytuj
Daro Sław

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

5.7.2014 16:44
Wydaje mi się, że to, że ktoś tak sobie napisał nie jest wystarczającym argumentem do odrzucenia odstąpienia od umowy. W końcu każdy sklep czy usługodawca napisałby sobie coś takiego na swojej stronie i nie byłoby żadnej ochrony praw konsumenckich. Spotkałem się z podobną informacją jak czytałem ostatnio w jakimś serwisie informacyjnym o aferze z kremami "odmładzającymi". Osoba które je sprzedawała, napisała że można się wycofać max w ciągu 2h od momentu złożenia zamówienia. A kremy chyba odmładzały, ale portfele naiwnych konsumentów.
Cytuj
askomola

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

27.7.2014 14:55
Co za brednie, każdy konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 10 dni bez podania przyczyny. Jeżeli nie chce Wam przyjąć towaru poproś go o uzasadnienie na piśmie dlaczego nie chce przyjąć towaru i udaj się do rzecznika praw konsumenta, taki działa w każdym urzędzie miasta bezpłatnie. Tam pomogą Ci załatwić sprawę.
Cytuj
Mirabelka

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

30.7.2014 17:43
Chyba w tym przypadku sklep nie ma prawa ustalać własnego regulaminu. słyszałam, że tam gdzie przy kasach wisi kartka iż proszą o przemyślane zakupy bo zwrotow nie przyjmują ejst to łamanie prawa i to dośc surowo karane.
Cytuj
ceNtek

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

30.7.2014 22:05
sprzedawcy myślą że jak sklep jest ich to mogą sobie ustalać prawa jakie tylko chcą, to świadczy tylko i wyłącznie o ich niedoinformowaniu ale klienci też często nie są dobrze poinformowani i nie walczą o swoje prawa, bardzo dobrze że o to pytasz, zgłoś się do biura ochrony praw konsumenta i zawalcz o swoje
Cytuj
Ekspert Comperia.pl

Eksperci

Zobacz profil ekspertaObserwuj profil

Pomógł 135 razy

Wyślij wiadomość

31.7.2014 13:39
Większość konsumentów spotkała się zapewne z taka informacją w sklepie. Wielu pewnie się rozczaruje, ale nie jest to łamanie prawa. Prawo określa jednoznacznie, że po zakupieniu towaru, jeśli nie ma on wad, zwrócić go nie można. Niektóre sklepy dopuszczają możliwość zwrotu lub wymiany pełnowartościowego towaru w określonym czasie od zakupu. Często nawet do 30 dni. Zwykle jednak towar nie może być używany. Pamiętajmy jednak, że przyjęcie zwrotu nie jest obowiązkiem sprzedającego. To jedynie przejaw jego dobrej woli. W przypadku zakupów internetowych klient ma również prawo zwrotu. W terminie 10 dni od daty otrzymania towaru możemy oddać towar. Prawo to wynika wprost z ustawy i nie można go wyłączyć żadnym regulaminem sklepu ani umową zawieraną z kupującym. Sprzedawca nie może sam wprowadzać innych zapisów w regulaminie.
Cytuj
Ilona Maciejuk
Ekspert Comperia.pl
jacek

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

31.7.2014 15:45
A czy to prawo odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni dotyczy też innych umów? Czy tylko w przypadku kupna jakiegoś przedmiot na odległość? Czy na przykład zawierając umowę z bankiem mogę zrezygnować w ciągu 10 dni bez ponoszenia odpowiedzialności za zerwanie czy jak to mówią różnie bywa i zależy to od banku?
Cytuj
kolorowaPanna

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

31.7.2014 19:57
Wydawało mi sie że zawsze, bez względu na to jaki wewnętrzny regulamin ma dana firma czy sklep to mi i tak mamy te 10 dni na odstąpienie od umowy a tym samym na zwrot zakupionego towaru.
Cytuj
Gość

Niezarejestrowani

4.8.2014 11:09
Wychodzi na to, że nie zawsze tzn. w przypadku sklepow stacjonarnych, jesli chodzi o wysyłkową zawsze jest 10 dni i to jest akurat super opcja.
Cytuj
Radosław

Użytkownicy

Wyślij wiadomość

4.8.2014 15:44
Mnie denerwuje wlasnie podejscie klientów, którzy mysla ze no cos sobie kupia a za chwile im sie odwidzi i oddadza. Bez przesady, w pelni rozumiem sytuacje, gdy kupiono wadliwy produkt, ale jeśli coś jest dobre a zmienił nam się po prostu humor i już czegoś nie potrzebujemy to jest głupota.
Cytuj
Odpowiedź