19.5.2014 9:05
Zakładając działalność gospodarczą trzeba liczyć się z wieloma wydatkami już na samym starcie. Są to: opłaty rejestracyjne, koszty rozpoczęcia, opłata za założenie konta czy koszt pieczątki firmowej. Składając wiele wniosków, pamiętać należy o wniesieniu opłaty skarbowej w kwocie 170 zł. Następnie trzeba się liczyć z kosztami rozpoczęcia. W przypadku zakładania spółki, od umowy oraz aktu założycielskiego należy zapłacić podatek od czynności cywilnoprawnych.
Jeśli umowa spółki zostanie sporządzona w formie aktu notarialnego, podatek zostanie pobrany przez samego notariusza. Podatek od umowy spółki wynosi 0,5proc. W licznych przypadkach należy sporządzić umowy w formie szczególnej, z warunkiem tym związane są dodatkowe koszty, ponieważ należy udać się do notariusza, który akt ten sporządzi. Wysokość opłaty za jego założenie zależy od banku, w jakim konto jest zakładane. Koszt wyrobienia pieczątki jest różny, ale nie wynosi przeważnie mniej niż 30 zł.
Tomasz Słupczyński, Ekspert Comperia.pl